Monday, January 18, 2010

Teknikens (bl)under!

Jahapp. Så enkelt är det att missa ett introduktionsmöte. Suck. Vilken början på veckan. Well well. Jag är inskriven, reggad och allt möjligt, tack vare världens snällaste studievägledare, Eva-Maria.

Saken är ju den att jag läser svenskan i Lund fast VIA Malmö Högskola. Det har inte ställt till med alltför mycket problem tidigare. Denna gången blev det dock lite problematiskt! Jag har ju inte något STiL-identitet, alltså inloggning till Lunds Uni-nätverk. Dock har jag ju en liknande från MAH, som vi har kunnat använda oss av på Lunds uni tidigare. Dit gick också alla mail och så vidare... Men inte denna gången. Tekniken klarar mycket, men inte allt. Jag fick aldrig något mail som berättade att intro-mötet hade ändrats tidsmässigt. Så där stod jag utanför salen, ett par timmar för sent och visste inte bättre.

Dock är jag nu inskriven och registrerad. Men det är ju ändå en viss grej att gå på intro-mötet och få papper, ställa frågor och annat. Suck!

Hoppas resten av terminen flyter på utan bekymmer nu. Jag har liksom fått min heart attack for this year!

No comments: