Saturday, January 30, 2010

All is well

Dagarna flyger fram! Skolan rullar på med inläsning, föreläsning och annan läsning. Trivs fint, troligen tack vare en väldigt trevlig kursare. Det är värt guld att ha någon att sitta med, som man dessutom trivs med väldigt bra. Jag menar, man trivs nog bra ihop om man, istället för att ta itu med grupparbetet, sitter och pratar i 1,5 timmar om ALLT. That's nice.

Friskis har ju blivit mer osäkert nu sen jag och Henke köpte terminskort. Hittills har det blivit ett jympapass och ett par spinningpass. Trivs fint där också minsann! Bra lokaler, bra ledare. Dock gick ju dagens spinningpass inget vidare. Precis i början av konditionsblock 1 så bara knyter sig mina quadriceps-muskler framme på låren/vid knäna. Precis som en knytnäve. Det gjorde inte ont, men det gick liksom inte att cykla. Det tog emot. Antar att det kan bero på många saker, och däribland dagsformen, kyla ute från promenad dit, dåligt vätskeintag och kanske helt enkelt trötthet. Wellwell, bättre lycka nästa gång. Jag cyklade i alla fall hela tiden, om än på lägsta motstånd.

Jaha, vad bjuder helgen på annars då? Ikväll är det 25-årsgalej hos E & C, med Mad Men-tema. Har gjort mitt bästa för att fixa en fin 60-tals-outfit, men vi får se. :) Henke ska vattenkamma sitt hår, haha! Lycka till säger jag. Det lever sitt eget liv det. Ska försöka att lägga upp bilder här sen så ni får se. Ja, inte bara Henkes hår alltså, utan våra costumes. :)

Imorgon ska jag, H och mormor gå på bio - Julie&Julia. Verkar vara en fin film. You seldom go wrong with Meryl Streep in the lead.

Det som jag ser fram emot mest inom den närmsta framtiden är ju utan tvekan visiten norrut. På torsdag kväll åker vi mot Tranås för att dels fira pappas födelsedag och dels gå på konsert på måndag kväll i Sthlm. Den största lockelsen för min del är ju dock Morgan. Alltså, jag fattar inte hur en sådan liten hårig, skällig sötis kan trollbinda mig så?!!! Han är adorable. Och han ska hämta oss vid tåget på torsdag kväll. :)

Nä, nu blir det dusch och sen en tripp ner på stan.

Love, S.

No comments: